Close

055 5331899 info@autovanzeist.nl

Nieuws

Mitsubishi Motors onthult nieuwe strategie en merkslogan ‘Drive your Ambition’

Mitsubishi Motors viert dit jaar de honderdste verjaardag van de Model-A: het eerste Mitsubishi-model en een van de eerste in serie geproduceerde automobielen in Japan. De Model-A baande de weg voor Mitsubishi Motors om zich verder te ontwikkelen in de automobielindustrie en technologische grenzen te verleggen voor de komende honderd jaar:

  • Van de vooruitstrevende, vierwielaangedreven PX33 uit 1936 tot het begin van elektrische voertuigontwikkeling in 1966.
  • Van talrijke technische innovaties zoals direct ingespoten benzinemotoren, motorbalansassen en Super-All Wheel Control, tot indrukwekkend veel hoogtepunten qua prestaties en betrouwbaarheid op het hoogste autosportniveau met de Pajero en Lancer Evolution.
  • Van het verkennen van nieuwe terreinen met de Outlander PHEV, ‘s werelds eerste plug-in hybride SUV, tot de lancering van kwaliteitsproducten in opkomende markten zoals de XPANDER.

Nieuwe merkstrategie: ‘Ambition to Explore’
Als onderdeel van de merkvernieuwing – de eerste op basis van een grondig bedrijfsonderzoek in bijna twintig jaar – onderzocht MMC hoe je de rijke historie en de ambitieuze toekomstplannen van het merk op de best mogelijke wijze kunt combineren, om zodoende te komen tot een nieuwe strategie die teruggrijpt op de essentie van het merk en beantwoordt aan de (toekomstige) behoeften van klanten.

Met de nieuwe strategie bewijst MMC zijn toewijding ten aanzien van innovatie en visie op een duurzame toekomst, ondersteund door een indrukwekkende geschiedenis van honderd jaar waarin de inzet en passie voor alle vormen van mobiliteit hebben geleid tot talrijke uitvindingen.

Uiteindelijk is de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ gebaseerd op vier kernpunten:

  • Het erfgoed van Mitsubishi Motors: al honderd jaar een visionair onderdeel van het Mitsubishi-DNA en belangrijk voor medewerkers, klanten en andere belanghebbenden binnen en buiten MMC.
  • Herkenbaarheid op gebied van design en technologie: resulteert in inspirerende designs en productkenmerken en een heldere toekomstvisie op het gebied van productontwikkeling en duurzaamheid.
  • Mitsubishi’s wereldwijde, zakelijke aanpak: ambitie en ontdekkingen zijn essentieel voor zakelijke ontwikkelingen in een snel bewegende wereldeconomie die zicht steeds meer richt op duurzame langetermijngroei.
  • Connectie met de klant: een nauwe band creëren met de klant die een mobiliteitsmerk omarmt dat helpt bij het verwezenlijken van persoonlijke en milieudoelen.

Het bewijs van een avontuurlijk en vooruitstrevend merk
Verschillende modellen die in de loop der jaren ontwikkeld zijn, worden al gekenmerkt door de essentie van ‘Ambition to Explore’, waarbij zware uitdagingen zijn aangegaan.

Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de Mitsubishi Outlander PHEV die in 2012 op de autoshow van Parijs werd onthuld. Niet iedereen had vertrouwen in een volwaardige, vierwielaangedreven plug-in hybride SUV. Vijf jaar en ruim 135.000 verkochte exemplaren later is de Outlander PHEV uitgegroeid tot de bestverkochte plug-in hybride in Europa, waarmee de vooruitziende blik en het vooruitstrevende karakter van MMC opnieuw wordt bewezen.

Nu staan de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross en XPANDER aan de vooravond van hun marktintroductie – een frisse en moderne interpretatie van een coupé-achtige SUV en een kwalitatief hoogwaardige, crossover-achtige MPV voor groeimarkten in met name Azië.

Voor de toekomstige modellen van Mitsubishi Motors zal de vooruitstrevende, geavanceerde en visueel aantrekkelijke MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT als inspiratiebron dienen.

Nieuwe merkslogan: ‘Drive your Ambition’
Bij een nieuwe merkstrategie met ambitieuze toekomstplannen hoort ook een nieuwe slogan. ‘Drive your Ambition’ beschrijft de kenmerkende houding van Mitsubishi Motors sinds de lancering van de eerste auto honderd jaar geleden. Al een eeuw lang levert Mitsubishi Motors ambitieuze modellen aan ambitieuze klanten, waaronder iconen als de Pajero, Lancer Evolution en i-MiEV. Tegelijkertijd wordt baanbrekend technologie ontwikkeld om bestsellers als de Outlander PHEV te creëren. Of het nu gaat om winnende rallyauto’s of robuuste modellen voor opkomende markten – Mitsubishi Motors produceert auto’s waarmee klanten zich vertrouwd voelen en die voorzien in hun behoeften.

‘Drive your Ambition’ is de eerste nieuwe slogan sinds tien jaar. Het is een krachtig statement dat MMC’s voortdurende inzet op perfecte wijze omschrijft.

  • Het onderscheidt MMC als een klantgerichte fabrikant in de wereldwijde auto-industrie
  • Het raakt de klanten van Mitsubishi Motors persoonlijker en meer op emotioneel niveau
  • Het inspireert om het avontuurlijke en progressieve karakter van MMC te versterken voor de volgende honderd jaar

With an “Ambition to Explore” Mitsubishi Motors can go anywhere.
With “Drive your Ambition” Mitsubishi Motors’ Drivers can go anywhere.

De nieuwe slogan is officieel aangekondigd op de Tokyo Motor Show en komt terug in alle communicatie in alle werelddelen als onderdeel van de omvangrijke merkvernieuwing van MMC.

Al het nieuws van Mitsubishi Motors rondom de Tokyo Motor Show is te vinden via:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017.
Meer Informatie over de nieuwe merkslogan is te vinden via
http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/communication_word/

Mitsubishi Eclipse Cross genomineerd voor Gouden Stuurwiel

De nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross is genomineerd voor de prestigieuze Gouden Stuurwiel-award in de categorie ‘Compacte SUV’s’. Het Gouden Stuurwiel is uitgegroeid tot een van de belangrijkste internationale autoverkiezingen. Dit jaar strijden 42 modellen om de felbegeerde overwinning in vijf categorieën.

De Gouden Stuurwiel-verkiezing – ook wel Das Goldene Lenkrad – wordt dit jaar voor de 41ste keer georganiseerd door het Duitse medium AutoBild en de ruim twintig daaraan gelieerde zustermagazines, waaronder AutoWeek. Voor de 2017-verkiezing zijn 42 modellen genomineerd in vijf categorieën. Voorwaarde voor deelname is dat de modellen dit jaar nieuw of in vernieuwde vorm op de markt verschijnen.

Kenmerkend voor de Gouden Stuurwiel-verkiezing is dat lezers van alle zusterbladen mogen stemmen welke modellen doorgaan naar de finale. De vier populairste modellen per categorie worden dan door de internationale jury van meer dan vijftig autojournalisten uitvoerig getest op het circuit. De winnaars van de verschillende categorieën worden 8 november 2017 tijdens een feestelijke bijeenkomst in Berlijn bekendgemaakt.

De nominatie van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross in de categorie ‘Compacte SUV’s’ betekent dat de internationale jury nu al onder de indruk is. Het compleet nieuwe model wordt gepositioneerd tussen de ASX en Outlander en onderscheidt zich met zijn dynamische styling, beproefde vierwielaandrijving en de nieuwste features op het gebied van connectiviteit en veiligheid. De Eclipse Cross arriveert eind dit jaar op de Europese markt.

Mitsubishi Motors implementeert eerste Vehicle-to-Grid-pilot in Nederland met Outlander PHEV

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) kondigt een nieuwe pilot aan waarbij Vehicle-to-Grid-techniek (V2G) wordt toegepast. Het eerste laadstation* is al in gebruik. Voor de proef wordt de Mitsubishi Outlander PHEV ingezet.

Met de V2G-techniek kan de piekvraag op het elektriciteitsnet beter gebalanceerd worden, doordat elektrische voertuigen niet alleen stroom uit het elektriciteitsnet halen, maar ook aan het net kunnen teruggeven. Bovendien wordt hiermee een nieuw verdienmodel voor eigenaren van elektrische voertuigen geïntroduceerd. MMC werkt in de pilot samen met NewMotion, een van de grootste aanbieders van elektrische oplaadpunten in Europa, netbeheerder TenneT en Nuvve, wereldwijde leider op het gebied van V2G-technologie en netdiensten.

In de pilot voorziet MMC in de service om energie op te slaan en terug te geven indien nodig** door gebruik te maken van de Mitsubishi Outlander PHEV en het laadnetwerk van NewMotion. Dit kan thuis of op het werk, dat aangesloten is op het Grid Integrated Vehicle platform (GIVe) van Nuvve. De Outlander PHEV is vanaf de introductie al geschikt om te laden én ontladen (bi-directioneel laden) en in Nederland rijden meer dan 25.000 exemplaren op de weg.

Het in 2015 aangenomen Klimaatakkoord van Parijs heeft in Europa geleid tot een snellere im-plementatie van nieuwe initiatieven op het gebied van CO2-reductie inclusief een agressief beleid ten aanzien van hernieuwbaar energiegebruik. Aangezien zonne- en windenergie niet continu de-zelfde hoeveelheid energie opwekken, is het van belang en een grote uitdaging om het stroom-net te stabiliseren als hernieuwbare energie fossiele energie steeds meer gaat vervangen.

Tevens hebben de regeringen van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk plannen geopperd om de verkoop van brandstofvoertuigen vanaf 2040 te verbieden, waardoor het stroomverbruik verder zal toenemen. Dat onderschrijft het belang van een nieuw systeem of mechanisme om de zware belasting op het elektriciteitsnet te verminderen.

MMC zal de V2G-techniek gedurende de pilot uitvoerig monitoren en is vastberaden nieuwe (zakelijke) kansen te creëren door gebruik te maken van de batterijen van elektrische auto’s.

*Transmissiesysteembeheerders (TSO’s) in Europa zijn verplicht om een bepaald aantal capaciteitsreser-ves te bewaren om plotselinge stroomverlies of -uitval op te vangen. Capaciteitsreserves worden verkre-gen via markttransacties. De aangeboden diensten variëren op basis van urgentie en de duur van de lading/ontlading.

**V2G-opladers geleverd door energiebedrijf Enel.

Mitsubishi Pajero LWB nu ook op grijs kenteken

 

De Mitsubishi Pajero is nu ook leverbaar als ‘Van’ op grijs kenteken. Deze uitvoering combineert uitzonderlijke terreinkwaliteiten met een royale standaarduitrusting en een geremd aanhangwagengewicht van maar liefst 3.500 kg. Daarmee is dit robuuste werkpaard zeer breed inzetbaar. De Mitsubishi Pajero Van is er al vanaf € 37.990,- exclusief BTW en BPM.

De Mitsubishi Pajero Van is leverbaar in twee varianten voor dezelfde prijs. Behalve de zogeheten Panel Van met een tussenschot bij de B-stijl is er ook een Side Window Van met het tussenschot bij de C-stijl en extra ruimte achter de voorstoelen. De Panel Van biedt een laadcapaciteit van 1,87 m3 en een maximale laadlengte van 167 cm. De Side Window Van komt met een inhoud van 1,4 m3 en een laadlengte van 125 cm. Het laadvermogen voor beide versies bedraagt 785 kg.

3.500 kg trekgewicht

De Mitsubishi Pajero heeft een trekgewicht (geremd) van 3.500 kg, ofwel het maximum dat met het rijbewijs B mag worden getrokken. Daarmee is de Pajero Van zeer breed inzetbaar, bijvoorbeeld voor het trekken van grote zware marktkramen, paardentrailers of bouwmaterieel, zonder dat een groot rijbewijs vereist is. De aandrijving wordt verzorgd door de krachtige 3.2 DI-D turbodiesel met 140 kW (190 pk) en 441 Nm trekkracht. De motor is standaard gekoppeld aan een slimme 5-trapsautomaat die het schakelgedrag afstemt op het rijgedrag van de bestuurder.

All Wheel Control
Dankzij het Super Select 4WD-systeem met inschakelbare differentieel-lock technologie voor het middelste en achterste differentieel en Active Stability & Traction Control (ASTC) is geen plek onbegaanbaar voor de Pajero Van. De geavanceerde techniek kiest de beste stand bij elk type ondergrond en garandeert optimale grip en stabiliteit in alle omstandigheden. De voorwielophanging met double wishbones en de multi-link achteras zorgen daarbij voor veel comfort op de Nederlandse snelwegen.

Gunstige prijsstelling
De Mitsubishi Pajero Van is bijzonder scherp geprijsd en leverbaar vanaf € 37.990,- exclusief BTW en BPM, inclusief ombouwkosten. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer climate control, cruise control, een met leder bekleed stuurwiel, elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en een audiosysteem met usb-aansluiting.

Rugby Nederland powered by Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors en Rugby Nederland slaan de handen ineen. Deze verbintenis volgt op samenwerkingen met nationale rugbyteams in onder andere Engeland en Japan. In die landen is de rugbysport al zeer populair en ook in Nederland groeit de belangstelling hard. Mitsubishi Motors ondersteunt deze veelbelovende ontwikkeling van harte.

De ‘scrummage’ tussen Mitsubishi en Rugby Nederland voelt goed voor beide partijen omdat ze dezelfde normen en waarden hanteren, zoals avontuur, respect, vakmanschap, bekwaamheid, betrouwbaarheid en discipline.

Ladies 7s
De samenwerking start op een belangrijk moment voor de Nederlandse rugbysport. Het nationale Ladies 7s team maakt namelijk kans op deelname aan de Olympische Spelen van 2020 in Japan, het thuisland van Mitsubishi.

Rugby Nederland Ladies 7s speelt vanaf heden de wedstrijden met het Mitsubishi Motors logo op het shirt. Daarnaast heeft het team de beschikking over een Mitsubishi Outlander, uiteraard een zevenzitter.

Tokyo2020
‘Fantastisch dat Mitsubishi Motors officieel partner van Rugby Nederland is’, zegt Andrew Meredith, algemeen directeur van Rugby Nederland en rugbyspeler in hart en nieren. ‘Mitsubishi Motors is een sterk, innovatief en gedisciplineerd merk, eigenschappen die ook terugkomen in de rugbysport.’

Jacqueline Koopman, PR Manager,Mitsubishi Motors Sales Nederland: ‘Hoe mooi zou het zijn als Rugby Nederland Ladies 7s erin slaagt om de Olympische Spelen in Tokyo te bereiken? We zijn bijzonder trots dat we Rugby Nederland en in het bijzonder Ladies 7s ondersteunen.’

Mitsubishi introduceert de ASX Connect Pro

Riant uitgerust, met uitgebreide connectiviteit en een aantrekkelijke prijs

Mitsubishi introduceert een speciale uitvoering van de ASX; de Connect Pro. Deze extra variant is gebaseerd op de toch al rijk uitgeruste Intense-uitvoering. Voor de meerprijs van € 110,- is deze ASX uitgerust met onder meer het omvangrijke MGN navigatie-/multimediasysteem met smartphone-connectiviteit. De Mitsubishi ASX Connect Pro is er vanaf € 26.290,-, all-in rijklaar.

In de nieuwe Mitsubishi ASX Connect Pro ben je veilig en easy connected met vrienden, familie en de rest van de wereld dankzij het MGN navigatie- en multimediasysteem. Dit heeft een 6,5-inch touchscreen en is behalve van TomTom-navigatie (Europa) ook voorzien van Bluetooth-connectiviteit voor handsfree telefoneren, DAB+ tuner, een cd-/mp3-/dvd-speler en uitgebreide smartphone-connectie via Apple CarPlay en Android Auto.

Royale uitrusting
De Mitsubishi ASX Connect Pro onderscheidt zich ook met zijn super ‘wide vision’ HID-xenon koplampen met koplampsproeiers en met de optionele exterieurkleur Lightning Blue. Deze fraaie blauwe metallic lak is exclusief voorbehouden aan deze speciale uitvoering.

Verder omvat de royale uitrusting onder meer 18-inch lichtmetalen two-tone wielen, climate control, LED-achterlichten, Hill Start Assist, cruise control, een met leder bekleed stuurwiel en pookknop, een achteruitrijcamera, USB-aansluiting, gekoeld dashboardkastje, verwarmbare buitenspiegels, Keyless Operation System met start-stopknop.

Er is keuze uit acht carrosseriekleuren en twee motorvarianten. De Mitsubishi ASX Connect Pro met 1.6 ClearTec benzinemotor is leverbaar voor de all-in rijklaarprijs van € 26.290,-. Met de 1.6 DiD ClearTec dieselmotor komt de ASX Connect Pro op € 30.880,- all-in rijklaar.

Betrouwbaarste automerk
Met de Mitsubishi ASX Connect Pro zijn kopers niet alleen verzekerd van een rijk uitgeruste crossover voor een uiterst concurrerende prijs, maar ook van een zeer betrouwbare auto. Mitsubishi kwam eind 2016 bij automankementen-test van de Consumentenbond als betrouwbaarste automerk in Nederland uit de bus. En de ASX was daarbij een van de absolute uitblinkers met een rapportcijfer van 9,3.

De jaarlijkse automankementen-test van de Consumentenbond is een online enquête onder eigenaren van auto’s van maximaal tien jaar oud. De vragen richten zich op problemen die in het afgelopen jaar al dan niet zijn voorgekomen met de auto.

Eclipse Cross: de nieuwe compacte Mitsubishi SUV

Terugblikkend op een sportieve historie noemt Mitsubishi Motors Corporation (MMC) de volledig nieuwe compacte SUV “Eclipse Cross”.

Met zijn coupé-achtige sportieve lijnen verwijst de Eclipse Cross naar de, vooral in Noord Amerika, succesvolle Mitsubishi Eclipse. Van deze populaire coupé zijn tussen 1989 en 2012, verdeeld over vier opeenvolgende generaties, ruim 1,4 miljoen exemplaren verkocht.

‘Eclipse Cross’ benadrukt het robuuste karakter, geheel in lijn met de weg die het merk, vooral in Europa, is ingeslagen met zijn Sport Utility Vehicles. Met het nieuwe model, dat in het gamma tussen de ASX en de Outlander komt, profileert MMC zich nog meer als echt SUV-merk.

Speciaal voor de Mitsubishi Eclipse Cross is een dieprode metallic carrosseriekleur die geproduceerd is volgens een zeer nieuwe en vooruitstrevende techniek. Deze bijzondere kleur verwijst naar de schittering die te zien is tijdens een volledige zonverduistering.

Wereldpremière ‘Compact SUV’

Keerpunt voor Mitsubishi Motors op Autosalon Genève 2017

Amstelveen, 24 januari 2017 – De komende Autosalon van Genève is een keerpunt voor Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Op de autoshow, die in maart 2017 zijn deuren opent, vindt de wereldpremière plaats van de nieuwe ‘Compact SUV’: de eerste van de nieuwe generatie modellen van Mitsubishi Motors.

Met de ‘Compact SUV’ slaat Mitsubishi Motors een nieuwe weg in. Het model wordt gepositioneerd tussen de ASX en Outlander, waarmee MMC zich geleidelijk herpositioneert als een echte SUV-speler in Europa. Met een breed SUV-aanbod is Mitsubishi Motors interessant voor een grotere klantengroep.

De nieuwe ‘Compact SUV’ valt direct op met zijn sportieve en coupé-achtige vormgeving. Hij oogt expressiever dan een conventionele coupé door zijn uitgesproken contouren en geprononceerde taillelijn. De auto wordt ook gekenmerkt door de brede wielkasten en de opvallende V-vorm in het ontwerp van de achterzijde door de voorwaarts gerichte C-stijl.

Meer informatie over de ‘Compact SUV’ volgt in aanloop naar de onthulling.

FRANK KROL MANAGING DIRECTOR MITSUBISHI MOTOR SALES NEDERLAND

DE LANGE VERTREKT BIJ MMSN

Mitsubishi Motors Corporation heeft de heer Frank Krol per 1 december jl. benoemd als Managing Director van Mitsubishi Motor Sales Nederland. Krol vervangt Marco de Lange die, na een periode van 8 jaar, heeft besloten om zijn carrière elders vorm te geven en MMSN in het voorjaar van 2017 zal verlaten. Krol was al werkzaam bij MMSN als General Manager Sales.

De Lange was sinds 1999 verbonden aan Mitsubishi Motors, eerst op het Europese hoofdkantoor en sinds 2008 als Managing Director verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. In die hoedanigheid heeft Marco de Lange MMSN klaargestoomd voor de volgende stap in haar ontwikkeling. In alle facetten heeft De Lange MMSN hervormd; van technologische vooruitgang tot dagelijkse operatie, strategie, financiën en internationale zakelijke betrekkingen. Onder zijn leiderschap is MMSN gegroeid en succesvol geïntegreerd in de Europese operatie van Mitsubishi Motors. Mitsubishi Motors Corporation is Marco de Lange zeer erkentelijk voor zijn enorme inzet en wenst hem veel succes bij zijn verdere carrière.

Mitsubishi opnieuw betrouwbaarste automerk

Mitsubishi-32_0001-Betrouwbaar-Automerk-header

Met de nummer 1-positie in de automankementen-test van de Consumentenbond – die is gepubliceerd in de Consumentengids van december 2016 – wordt de betrouwbaarheid en daarmee ook de veiligheid van de Mitsubishi-modellen opnieuw onderstreept. Ook in de Duitse en Amerikaanse pechstatistieken zijn de modellen van Mitsubishi Motors structureel minder storingsgevoelig dan veel klassegenoten.

Uitzonderlijke scores
Mitsubishi Motors scoort in de automankementen-test van de Consumentenbond een rapportcijfer van 8,4 read this post here. Daarmee houdt het merken als Honda, Suzuki en Toyota achter zich, die met het rapportcijfer 8,2 op een gedeelde tweede plek staan. De Consumentenbond roemt de Mitsubishi ASX: met een rapportcijfer van 9,3 één van de uitblinkers in de betrouwbaarheidstest. Zo is er geen enkel probleemgeval bekend dat direct moest worden verholpen om een verdere reis mogelijk te maken. Hetzelfde geldt voor de Mitsubishi Space Star, die met een 9,2 eveneens uitzonderlijk hoog scoort.

Spelregels
De jaarlijkse automankementen-test van de Consumentenbond is een online enquête onder eigenaren (leden en niet-leden) van auto’s van maximaal tien jaar oud. De vragen richten zich op problemen die in het afgelopen jaar al dan niet zijn voorgekomen met de auto. Als een reparatie kon wachten, weegt dat voor 20% mee in het rapportcijfer. Als de auto direct naar de garage moest, telt dat voor 35% mee en voor 45% als de auto niet verder kon rijden.

Eerlijk vergelijk
Alle gegevens zijn per merk en type auto opgeteld en als gewogen gemiddelde meegenomen in het onderzoek, zodat een veel verkochte auto toch eerlijk kan worden vergeleken met een auto waarvan er veel minder rondrijden in Nederland. Volledig elektrische auto’s bleven in het onderzoek buiten beeld.

Score per model

Model Cijfer Kon niet verder rijden (%) Direct naar garage (%) Reparatie kon wachten (%)
Mitsubishi ASX 9,3 0 0 10
Colt (2005-2012) 7,9 0 6 19
Outlander
(2007-2013)
7,6 4 4 18
Outlander
(2012-heden)
7,6 6 0 21
Space Star
(2013-heden)
9,2 0 3 3

 

Bron: Consumentengids