Close

055 5331899 info@autovanzeist.nl

Nieuws

Outlander PHEV ook onder WLTP indrukwekkend efficiënt

De vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV produceert onder de nieuwe WLTP-verbruiks- en emissietest een CO2-uitstoot van 46 g/km. Dat is 5 gram meer dan volgens de oude NEDC-methode. Dit betekent dat de Outlander PHEV, mede dankzij de ingrijpende aanpassingen, nagenoeg geen hinder ondervindt van de nieuwe meetmethode.

De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV is een van de eerste plug-in hybrides waarbij het brandstofverbruik en de CO2-emissie gemeten is volgens de nieuwe Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Deze meer op de praktijk gerichte verbruikstest vervangt de NEDC-test die al in 1992 geïntroduceerd werd.

Dichterbij de realiteit

De nieuwe meting is ontworpen om de officieel vastgestelde verbruiks- en uitstootcijfers dichterbij de realiteit te brengen. Bij veel conventionele benzine- en dieselvoertuigen leidt de WLTP-meting tot substantieel hogere CO2-waarden en dus hogere prijzen, aangezien de BPM (belasting van personenauto’s en motorrijwielen) grotendeels bepaald wordt door de hoogte van de CO2-uitstoot.

Scherpe prijzen, halftarief MRB

Mede dankzij de beperkte uitstoot blijft de bestverkochte plug-in hybride van Europa onveranderd scherp geprijsd; rijklaar vanaf € 35.990,-. En omdat de CO2-uitstoot onder de 50 g/km blijft, komt de Outlander PHEV onveranderd in aanmerking voor het halftarief voor de motorrijtuigenbelasting. Dat betekent dat PHEV-rijders slechts de helft betalen ten opzichte van conventionele benzine- en dieselauto’s in dezelfde gewichtsklasse.

PHEV-aandrijflijn 2.0

De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV heeft zijn indrukwekkend lage WLTP-waarde te danken aan de volledig nieuwe aandrijflijn. Die bestaat onder meer uit een Atkinson 2,4 liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride is ontworpen. Tevens is het vermogen van zowel de generator als de accu met 10% verhoogd, terwijl de capaciteit van de aandrijfaccu met 15% is toegenomen. Het vermogen van de achterste elektromotor is daarnaast met 10 kW verhoogd.

Het Main Battery Warming System zorgt voor maximale EV-prestaties onder alle omstandigheden door de aandrijfaccu met warme lucht op de optimale temperatuur te houden, zowel tijdens opladen als rijden en bij buitentemperaturen tot -40° Celsius. Alle verbeteringen resulteren in een elektrische actieradius van 45 km volgens WLTP. Ter vergelijk: dat is 54 km volgens NEDC2.0. Zijn voorganger kwam tot 54 km volgens de oude NEDC-meting. De maximale puur elektrische snelheid is voor de nieuwste versie van de Outlander PHEV verhoogd tot 135 km/u.

Sportieve uitstraling voor Mitsubishi Eclipse Cross Intense S

Amstelveen, 4 september 2018 – De Mitsubishi Eclipse Cross is tijdelijk leverbaar als exclusieve Intense S. Deze versie combineert een extra sportieve uitstraling met een luxer interieur én een aanzienlijk klantvoordeel.

Met zijn scherpe lijnen, coupé-achtige daklijn en krachtig frontdesign komt de Mitsubishi Eclipse Cross standaard al behoorlijk sportief voor de dag. De exclusieve Intense S-uitvoering versterkt dat beeld met een aantal sportieve extra’s.

Lichtmetalen 18-inch wielen, bumperhoekskirts en zijskirts met rode accenten geven de Eclipse Cross Intense S een extra sportieve uitstraling. Na het openen van het portier springen direct de instaplijsten, sportpedalen en speciale vloermatten in het oog. Daarnaast behoren parkeersensoren, head-up display en dual-zone climate control tot de riante standaarduitrusting.

Bovenop alle genoemde extra’s is de Eclipse Cross Intense S ook nog uitgevoerd met bijzonder fraaie synthetisch lederen bekleding met rode stiknaden en verwarmbare voorstoelen. Bovendien wordt deze versie standaard en zonder meerprijs geleverd met metallic lak. De klant heeft keuze uit de carrosseriekleuren Silky White, Sterling Silver, Titanium Grey, Amethyst Black en Orient Red.

De Eclipse Cross Intense S staat vanaf half september in de Mitsubishi-showroom. De prijzen beginnen bij 34.490 euro voor de versie met handgeschakelde versnellingsbak. De 120 kW (163 pk) sterke 1.5 DI-T benzinemotor is ook leverbaar in combinatie met een CVT-transmissie met 8-traps sportmodus vanaf 36.490 euro.

Gratis laden met nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV

Kopers van de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV kunnen tot eind 2019 gratis laden. In samenwerking met NewMotion, Europa’s grootste aanbieder van laadoplossingen, biedt Mitsubishi Motors Nederland van 1 september 2018 tot 1 mei 2019 bij de Outlander PHEV een laadpas waarmee tot eind 2019 gratis geladen kan worden. Het voordeel kan, afhankelijk van het aantal elektrisch gereden kilometers, oplopen tot € 1.400,-. De nieuwe Outlander PHEV is leverbaar vanaf € 35.990,-.

Mitsubishi Motors Nederland en NewMotion maken door deze samenwerking het rijden met de nieuwe Outlander PHEV heel aantrekkelijk. De bestverkochte plug-in hybride van Europa presteert beter door een compleet nieuwe aandrijflijn, waardoor nog meer kilometers volledig elektrisch en emissievrij zijn af te leggen. Door deze actie kan dit tot eind 2019 ook nog eens op gratis stroom. De kosten per kilometer van de toch al efficiënte Outlander PHEV worden hierdoor nog lager. Kopers van de nieuwe Outlander PHEV hebben ook de mogelijkheid om in plaats van de laadpas te kiezen voor de installatie van een NewMotion Home Standard (thuis) laadpunt ter waarde van € 1.199,- inclusief een half jaar New Motion SmartServices. Met deze innovatieve lader kan zes keer sneller worden opgeladen dan via een regulier stopcontact.

Ingrijpend gewijzigd

Sinds de marktintroductie in 2013 is de Mitsubishi Outlander PHEV nog niet eerder zo ingrijpend gewijzigd als voor modeljaar 2019. Qua uiterlijk onderscheidt de nieuwste versie zich met zijn nieuw ontworpen grille, bi-led koplampen, led-mistlampen, lichtmetalen 18” spaakvelgen, achterspoiler en nieuwe skidplates aan de voor- en achterzijde. Het interieur is verder verfraaid met nieuwe voorstoelen die meer zijdelingse steun bieden en gecapitonneerde lederen bekleding in de luxere uitvoeringen Instyle en S-Edition.

Tot 55 km volledig elektrisch

De Mitsubishi Outlander PHEV is voorzien van een nieuwe aandrijflijn met een nieuwe Atkinson 2,4-liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride auto is ontworpen. Het vermogen van de generator en accu zijn met 10% verhoogd en de capaciteit van de aandrijfaccu is met 15% toegenomen. Tevens is het vermogen van de achterste elektromotor met 10 kW verhoogd. Alle verbeteringen resulteren in een nog soepelere rijbeleving en een grotere elektrische actieradius van 55 kilometer volgens NEDC 2.0, en 43,2 km volgens de nieuwe WLTP-meetmethode. Tegelijkertijd is de maximale elektrische snelheid verhoogd tot 135 km/u. En dankzij de EV-priority modus kan de bestuurder zelf kiezen om het inschakelen van de verbrandingsmotor (bij voldoende accucapaciteit) nagenoeg te voorkomen.

Vanaf € 35.990,-

Ondanks alle verbeteringen is de vanafprijs van de Mitsubishi Outlander PHEV ongewijzigd scherp. De Pure is leverbaar vanaf € 35.990,- en standaard voorzien van onder meer Super-All Wheel Control (S-AWC), dual-zone climate control, lichtmetalen velgen, SDA-multimediasysteem met touchscreen, led-dagrijverlichting, zeven airbags en Active Stability en Traction Control.

All-in rijklaar prijzen

Pure € 35.990,-
Intense € 38.990,-
Intense+ € 42.490,-
Instyle € 46.990,-
S-Edition € 50.990,-

 

Sterk vernieuwde Mitsubishi ASX

 

De Mitsubishi ASX is voor modeljaar 2018 op allerlei punten gewijzigd. Aanpassingen van het in- en exterieur en uitbreiding van de technologie maken de compacte SUV nog aantrekkelijker. De prijzen beginnen bij € 21.490,- all-in rijklaar *.

De uitstraling van de Mitsubishi ASX – waarvan sinds de lancering in 2010 wereldwijd al ruim 1,2 miljoen exemplaren zijn verkocht – werd vorig jaar versterkt met de introductie van de Dynamic Shield-grille. Nu oogt de ASX nog assertiever dankzij de slanke chroomstrip tussen de koplampen en de nieuw ontworpen LED-dagrijverlichting in de voorbumper (m.u.v. ASX Entry).

De achterzijde wordt gekenmerkt door de nieuw ontworpen bumper en verchroomde strip boven de kentekenplaat. Tevens is de Mitsubishi ASX voor modeljaar 2018 leverbaar in de nieuwe, attractieve exterieurkleur ‘Sterling Silver’ die nog krachtiger en helderder op het netvlies ligt dan de kleur ‘Cool Silver’ die is vervangen.

‘Soft touch’ materialen
De kwaliteitsbeleving in het interieur is verder verhoogd dankzij de toepassing van nieuwe ‘soft touch’ materialen rond de versnellingspook en voor de kniebeschermers aan weerszijden van de console met contrasterend stiksel. De nieuwe armsteun en bekerhouders in de middenconsole zorgen voor extra comfort. Verder zijn alle uitvoeringen (m.u.v. ASX Entry) voorzien van verbeterde geluidsisolatie.

Smartphone Link Display Audio (SDA)
Met ingang van modeljaar 2018 zijn de uitvoeringen Connect Pro en Instyle standaard uitgerust met het nieuwe Smartphone Link Display Audio (SDA). Dit infotainmentsysteem met een kraakhelder 7-inch touchscreen is voorzien van onder meer Apple CarPlay, dat direct geactiveerd wordt als een iPhone 5 (of hoger) via USB gekoppeld wordt. Zodra de app van Android Auto beschikbaar wordt gemaakt door Google voor Nederland, werkt SDA ook voor Android-smartphones.

Instyle
De uitrusting van de meest luxe uitvoering Instyle is verder uitgebreid met nieuwe ‘ComfortTec’ synthetisch lederen stoelbekleding met rugleuning en zitvlak in suède-feel bekleding. De stoelen zijn afgewerkt met rood stikwerk, terwijl de deurpanelen zijn voorzien van lederen bekleding en zilveren decoratiepanelen. Verder is de veiligheidsuitrusting verreikt met Forward Collision Mitigation (FCM) en Lane Departure Warning (LDW).

Verscherpt aanbod
Het aanbod van de Mitsubishi ASX is voor modeljaar 2018 zowel vereenvoudigd als verscherpt. De uitvoeringen Intense en Intense+ zijn komen te vervallen. De uitvoeringen Entry (€ 21.490,-)*, Bright+ (€ 23.990,-)* en Instyle (€ 29.490,-)* zijn scherper geprijsd dan voorheen. De all-in rijklaarprijs van de Connect Pro is (€ 26.490,-)* Tevens is de ASX in Nederland niet meer beschikbaar met dieselmotor, maar uitsluitend leverbaar met de 1.6 Cleartec benzinemotor en handgeschakelde transmissie.

* Alle genoemde prijzen in dit bericht gelden vanaf 1 januari 2018.

Mitsubishi Eclipse Cross scoort vijf sterren bij Euro NCAP-crashtest

 

De Mitsubishi Eclipse Cross heeft bij de Euro NCAP-crashtests de maximumscore van vijf sterren in de wacht gesleept. De nieuwe, coupé-achtige SUV behaalde daarbij uitstekende resultaten op alle onderdelen.


Met veiligheid als een van zijn sterkste punten, behaalde de Mitsubishi Eclipse Cross een score van 97 procent voor bescherming van volwassen inzittenden en 80 procent voor voetgangersbescherming in het compacte SUV-segment.

Ook het Forward Collision Mitigation-systeem bewijst zijn waarde. In de crashtest van Euro NCAP wist de Eclipse Cross in alle scenario’s en bij elke snelheid een aanrijding te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

In veel van de tests die Euro NCAP uitvoerde, scoorde de Mitsubishi Eclipse Cross het maximaal aantal haalbare punten. Daarmee bereikte het nieuwe model de koppositie in zijn klasse en een waardering van vijf sterren voor veiligheid.

Nieuwe generatie Mitsubishi’s
De Eclipse Cross is de eerste van de nieuwe generatie modellen van Mitsubishi Motors. De compacte SUV combineert scherpe lijnen met de uitgebreide expertise van Mitsubishi Motors op het gebied van SUV’s en vierwielaandrijving.

Op 3 oktober jl. kwam de export van de Mitsubishi Eclipse Cross naar Europa op gang. Het model komt in tachtig landen op de markt, inclusief Australië, Japan en Noord-Amerika. Nog in het huidige fiscale jaar – eindigend op 30 maart 2018 – verwacht Mitsubishi zo’n 50.000 exemplaren te exporteren.

Kijk op https://eclipsecross.mitsubishi-motors.nl/ voor meer informatie over de Mitsubishi Eclipse Cross.

Mitsubishi Motors presenteert e-EVOLUTION CONCEPT

 

 

De nieuwe MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT is een technisch vooruitstrevend studiemodel dat de strategische koerswijziging van het merk inluidt. In de nieuwe strategie ligt de focus op de kracht van SUV’s en EV’s en de mogelijkheid om nieuwe systemen te integreren voor een ongekende ‘connected’ mobiliteitservaring.

Onder de noemer ‘Drive your Ambition’ breidt MMC zijn klantenbestand verder uit door de reputatie op het gebied van rijprestaties en baanbrekende SUV’s en crossovers te versterken. Als eerste stap voor elektrische auto’s voert MMC het ontwikkelingstempo van EV’s verder op. Ook wordt de lat hoog gelegd door de introductie van geïntegreerde kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI), connectiviteit en ‘in the cloud’-systemen.

‘Robust & Ingenious’: de designfilosofie van Mitsubishi Motors
Mitsubishi Motors introduceert de designfilosofie: ‘Robust & Ingenious’. “Wij streven ernaar om voertuigen te leveren die aan de wensen van onze klanten voldoen door middel van buitengewoon design, gecombineerd met de kracht, authenticiteit en zorgvuldig overwogen functionaliteit waar Mitsubishi Motors bekend om staat”, aldus Tsunehiro Kunimoto, MMC Head of Global Design.

‘Robust & Ingenious’, de designtaal van de Mitsubishi e-EVOLUTION CONCEPT, wordt gekenmerkt door veelzijdigheid. Toekomstige modellen zijn te typeren als oprecht, stoer en functioneel, maar ook als slim, vindingrijk en technologisch geavanceerd.

Het design van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT
MMC heeft een rijke historie. Denk aan Mitsubishi Motors en je denkt aan uitmuntende off-road-prestaties en superieure 4WD-aandrijving. De MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT tilt deze eigenschappen naar een nog hoger niveau. Het design benadrukt het immense gripniveau en de wendbaarheid van een high-performance cross-country tourer.

Het frontdesign is een moderne interpretatie van Mitsubishi’s ‘Dynamic Shield’-familiegezicht. De zwarte grille is weggewerkt achter glas en een subtiele hint naar de high-performance elektrische aandrijving van het voertuig. Achter glas zijn ook camera’s en sensoren weggewerkt, subtiel geaccentueerd met blauwe sierlijnen. Grote luchtinlaten onder de koplampen sturen koellucht naar de elektrische remklauwen. Extra luchtinlaten die in de C-stijl zijn weggewerkt en de lucht perfect begeleiden richting de achterbumper dragen bij aan de uitstekende aerodynamica het studiemodel.

De opvallend vlakke voorruit en korte overhangen geven de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT een uniek zijaanzicht die voor de komst van elektrische aandrijving ondenkbaar was. De grote bodemvrijheid, korte overhangen, brede schouders en smalle heupen stralen wendbaarheid en souplesse uit. De forse banden op de uiterste hoeken van de auto creëren een krachtige 4WD-uitstraling. De stijlvol vormgegeven dakrails dragen bij aan de avontuurlijke uitstraling.

De grote, hexagonale vorm aan de achterzijde van het studiemodel is geïnspireerd op het design van de reservebandcover van een onvervalste SUV: de legendarische Mitsubishi Pajero, een icoon op het gebied van off-road rijden en een van de meest iconische hoofdstukken in Mitsubishi’s rijke verleden.

De cockpit van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT laat zien dat de designers de vrijheid hadden om buiten de gebaande paden te treden. Het studiemodel maakt gebruik van drie krachtige elektromotoren. Door de afwezigheid van een grote conventionele verbrandingsmotor onder de motorkap konden de designers een uitzonderlijk ruime cockpit ontwerpen. Het instrumentenpaneel lijkt te ‘zweven’ voor de bestuurder en adopteert Mitsubishi’s typische horizontale styling, met de focus op informatie boven de as met alle besturingselementen daaronder. Het horizontale instrumentenpaneel maakt het eenvoudiger om informatie over het voertuig waar te nemen tijdens het rijden – vorm volgt functie op de weg.

Een groot flatscreen strekt zich uit over de gehele breedte van het dashboard. Het beeldscherm toont de weerssituatie, navigatie-instructies en handige tips. Het scherm wordt geflankeerd door twee kleinere schermen waarop beelden van de voor- en achtercamera’s worden weergegeven. Door forse glasoppervlakken ontstaat een nagenoeg 360-graden zicht rond de auto, waardoor de bestuurder en passagiers meer het gevoel hebben in een straaljager dan in een auto te zitten.

De technologie van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

  • EV-systeem: De MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT maakt gebruik van koppelrijke en krachtige elektromotoren, die worden gevoed door een batterijsysteem van hoge capaciteit. Het aandrijfsysteem staat garant voor soepele, krachtige en alerte rijprestaties waarmee EV’s zich nadrukkelijk onderscheiden van voertuigen met een verbrandingsmotor. Tevens is de batterij onder de vloer in het midden van het voertuig gemonteerd, waardoor een laag zwaartepunt ontstaat voor een ongekende stabiliteit.
  • 4WD-systeem: Voor ongekende rijprestaties bestaat het Triple Motor 4WD System uit één elektromotor die de voorwielen aandrijft en een nieuw Dual Motor AYC-aandrijfsysteem (Active Yaw Control) dat twee elektromotoren via een elektronisch aangestuurde torque-vectoring AYC-unit aan elkaar koppelt. Dit alles is geïntegreerd in het unieke S-AWC-voertuigdynamiekcontrolesysteem (Super All-Wheel Control). Het systeem bevordert de bocht- en tractieprestaties.
    De zeer responsieve en uitstekend doseerbare remmen van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT controleren de aandrijfkrachten nauwkeurig met behulp van elektrische remklauwen. Deze vervangen conventionele hydraulische remklauwen. De effecten van het systeem zijn direct merkbaar, zelfs bij lagere snelheden als de G-krachten nog beperkt zijn. Of er nu gereden wordt in de stad of op een weg met uitdagende bochten, het elektrische model biedt altijd optimale controle.
  • AI-systeem: Het brein van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT is een Artificial Intelligence (AI) systeem dat de bestuurder assisteert. Verschillende sensoren zorgen ervoor dat het AI-systeem continu de weg- en verkeersomstandigheden monitort, evenals de input van de bestuurder. Het systeem ondersteunt alle type rijders, van beginners tot ervaren en sportieve rijders. Door het besturen van het voertuig makkelijker en veiliger te maken, tilt het systeem de rijbeleving naar een compleet nieuw niveau. Het AI-systeem beschikt over een speciale coaching-functie. Na opbouw van een profiel over de rijkwaliteiten van de bestuurder stelt het systeem een trainingsprogramma samen. De rijder krijgt vervolgens advies via spraak en een groot dashboarddisplay. Het resultaat is dat iedereen, ongeacht de rijervaring, zich snel thuis voelt in een voertuig dat zich gedraagt zoals de bestuurder wenst én verwacht – met als resultaat meer rijplezier.

Al het nieuws van Mitsubishi Motors rondom de Tokyo Motor Show is te vinden via:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017.

Mitsubishi Motors onthult nieuwe strategie en merkslogan ‘Drive your Ambition’

Mitsubishi Motors viert dit jaar de honderdste verjaardag van de Model-A: het eerste Mitsubishi-model en een van de eerste in serie geproduceerde automobielen in Japan. De Model-A baande de weg voor Mitsubishi Motors om zich verder te ontwikkelen in de automobielindustrie en technologische grenzen te verleggen voor de komende honderd jaar:

  • Van de vooruitstrevende, vierwielaangedreven PX33 uit 1936 tot het begin van elektrische voertuigontwikkeling in 1966.
  • Van talrijke technische innovaties zoals direct ingespoten benzinemotoren, motorbalansassen en Super-All Wheel Control, tot indrukwekkend veel hoogtepunten qua prestaties en betrouwbaarheid op het hoogste autosportniveau met de Pajero en Lancer Evolution.
  • Van het verkennen van nieuwe terreinen met de Outlander PHEV, ‘s werelds eerste plug-in hybride SUV, tot de lancering van kwaliteitsproducten in opkomende markten zoals de XPANDER.

Nieuwe merkstrategie: ‘Ambition to Explore’
Als onderdeel van de merkvernieuwing – de eerste op basis van een grondig bedrijfsonderzoek in bijna twintig jaar – onderzocht MMC hoe je de rijke historie en de ambitieuze toekomstplannen van het merk op de best mogelijke wijze kunt combineren, om zodoende te komen tot een nieuwe strategie die teruggrijpt op de essentie van het merk en beantwoordt aan de (toekomstige) behoeften van klanten.

Met de nieuwe strategie bewijst MMC zijn toewijding ten aanzien van innovatie en visie op een duurzame toekomst, ondersteund door een indrukwekkende geschiedenis van honderd jaar waarin de inzet en passie voor alle vormen van mobiliteit hebben geleid tot talrijke uitvindingen.

Uiteindelijk is de nieuwe merkstrategie ‘Ambition to Explore’ gebaseerd op vier kernpunten:

  • Het erfgoed van Mitsubishi Motors: al honderd jaar een visionair onderdeel van het Mitsubishi-DNA en belangrijk voor medewerkers, klanten en andere belanghebbenden binnen en buiten MMC.
  • Herkenbaarheid op gebied van design en technologie: resulteert in inspirerende designs en productkenmerken en een heldere toekomstvisie op het gebied van productontwikkeling en duurzaamheid.
  • Mitsubishi’s wereldwijde, zakelijke aanpak: ambitie en ontdekkingen zijn essentieel voor zakelijke ontwikkelingen in een snel bewegende wereldeconomie die zicht steeds meer richt op duurzame langetermijngroei.
  • Connectie met de klant: een nauwe band creëren met de klant die een mobiliteitsmerk omarmt dat helpt bij het verwezenlijken van persoonlijke en milieudoelen.

Het bewijs van een avontuurlijk en vooruitstrevend merk
Verschillende modellen die in de loop der jaren ontwikkeld zijn, worden al gekenmerkt door de essentie van ‘Ambition to Explore’, waarbij zware uitdagingen zijn aangegaan.

Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van de Mitsubishi Outlander PHEV die in 2012 op de autoshow van Parijs werd onthuld. Niet iedereen had vertrouwen in een volwaardige, vierwielaangedreven plug-in hybride SUV. Vijf jaar en ruim 135.000 verkochte exemplaren later is de Outlander PHEV uitgegroeid tot de bestverkochte plug-in hybride in Europa, waarmee de vooruitziende blik en het vooruitstrevende karakter van MMC opnieuw wordt bewezen.

Nu staan de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross en XPANDER aan de vooravond van hun marktintroductie – een frisse en moderne interpretatie van een coupé-achtige SUV en een kwalitatief hoogwaardige, crossover-achtige MPV voor groeimarkten in met name Azië.

Voor de toekomstige modellen van Mitsubishi Motors zal de vooruitstrevende, geavanceerde en visueel aantrekkelijke MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT als inspiratiebron dienen.

Nieuwe merkslogan: ‘Drive your Ambition’
Bij een nieuwe merkstrategie met ambitieuze toekomstplannen hoort ook een nieuwe slogan. ‘Drive your Ambition’ beschrijft de kenmerkende houding van Mitsubishi Motors sinds de lancering van de eerste auto honderd jaar geleden. Al een eeuw lang levert Mitsubishi Motors ambitieuze modellen aan ambitieuze klanten, waaronder iconen als de Pajero, Lancer Evolution en i-MiEV. Tegelijkertijd wordt baanbrekend technologie ontwikkeld om bestsellers als de Outlander PHEV te creëren. Of het nu gaat om winnende rallyauto’s of robuuste modellen voor opkomende markten – Mitsubishi Motors produceert auto’s waarmee klanten zich vertrouwd voelen en die voorzien in hun behoeften.

‘Drive your Ambition’ is de eerste nieuwe slogan sinds tien jaar. Het is een krachtig statement dat MMC’s voortdurende inzet op perfecte wijze omschrijft.

  • Het onderscheidt MMC als een klantgerichte fabrikant in de wereldwijde auto-industrie
  • Het raakt de klanten van Mitsubishi Motors persoonlijker en meer op emotioneel niveau
  • Het inspireert om het avontuurlijke en progressieve karakter van MMC te versterken voor de volgende honderd jaar

With an “Ambition to Explore” Mitsubishi Motors can go anywhere.
With “Drive your Ambition” Mitsubishi Motors’ Drivers can go anywhere.

De nieuwe slogan is officieel aangekondigd op de Tokyo Motor Show en komt terug in alle communicatie in alle werelddelen als onderdeel van de omvangrijke merkvernieuwing van MMC.

Al het nieuws van Mitsubishi Motors rondom de Tokyo Motor Show is te vinden via:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017.
Meer Informatie over de nieuwe merkslogan is te vinden via
http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/communication_word/

Mitsubishi Eclipse Cross genomineerd voor Gouden Stuurwiel

De nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross is genomineerd voor de prestigieuze Gouden Stuurwiel-award in de categorie ‘Compacte SUV’s’. Het Gouden Stuurwiel is uitgegroeid tot een van de belangrijkste internationale autoverkiezingen. Dit jaar strijden 42 modellen om de felbegeerde overwinning in vijf categorieën.

De Gouden Stuurwiel-verkiezing – ook wel Das Goldene Lenkrad – wordt dit jaar voor de 41ste keer georganiseerd door het Duitse medium AutoBild en de ruim twintig daaraan gelieerde zustermagazines, waaronder AutoWeek. Voor de 2017-verkiezing zijn 42 modellen genomineerd in vijf categorieën. Voorwaarde voor deelname is dat de modellen dit jaar nieuw of in vernieuwde vorm op de markt verschijnen.

Kenmerkend voor de Gouden Stuurwiel-verkiezing is dat lezers van alle zusterbladen mogen stemmen welke modellen doorgaan naar de finale. De vier populairste modellen per categorie worden dan door de internationale jury van meer dan vijftig autojournalisten uitvoerig getest op het circuit. De winnaars van de verschillende categorieën worden 8 november 2017 tijdens een feestelijke bijeenkomst in Berlijn bekendgemaakt.

De nominatie van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross in de categorie ‘Compacte SUV’s’ betekent dat de internationale jury nu al onder de indruk is. Het compleet nieuwe model wordt gepositioneerd tussen de ASX en Outlander en onderscheidt zich met zijn dynamische styling, beproefde vierwielaandrijving en de nieuwste features op het gebied van connectiviteit en veiligheid. De Eclipse Cross arriveert eind dit jaar op de Europese markt.

Mitsubishi Motors implementeert eerste Vehicle-to-Grid-pilot in Nederland met Outlander PHEV

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) kondigt een nieuwe pilot aan waarbij Vehicle-to-Grid-techniek (V2G) wordt toegepast. Het eerste laadstation* is al in gebruik. Voor de proef wordt de Mitsubishi Outlander PHEV ingezet.

Met de V2G-techniek kan de piekvraag op het elektriciteitsnet beter gebalanceerd worden, doordat elektrische voertuigen niet alleen stroom uit het elektriciteitsnet halen, maar ook aan het net kunnen teruggeven. Bovendien wordt hiermee een nieuw verdienmodel voor eigenaren van elektrische voertuigen geïntroduceerd. MMC werkt in de pilot samen met NewMotion, een van de grootste aanbieders van elektrische oplaadpunten in Europa, netbeheerder TenneT en Nuvve, wereldwijde leider op het gebied van V2G-technologie en netdiensten.

In de pilot voorziet MMC in de service om energie op te slaan en terug te geven indien nodig** door gebruik te maken van de Mitsubishi Outlander PHEV en het laadnetwerk van NewMotion. Dit kan thuis of op het werk, dat aangesloten is op het Grid Integrated Vehicle platform (GIVe) van Nuvve. De Outlander PHEV is vanaf de introductie al geschikt om te laden én ontladen (bi-directioneel laden) en in Nederland rijden meer dan 25.000 exemplaren op de weg.

Het in 2015 aangenomen Klimaatakkoord van Parijs heeft in Europa geleid tot een snellere im-plementatie van nieuwe initiatieven op het gebied van CO2-reductie inclusief een agressief beleid ten aanzien van hernieuwbaar energiegebruik. Aangezien zonne- en windenergie niet continu de-zelfde hoeveelheid energie opwekken, is het van belang en een grote uitdaging om het stroom-net te stabiliseren als hernieuwbare energie fossiele energie steeds meer gaat vervangen.

Tevens hebben de regeringen van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk plannen geopperd om de verkoop van brandstofvoertuigen vanaf 2040 te verbieden, waardoor het stroomverbruik verder zal toenemen. Dat onderschrijft het belang van een nieuw systeem of mechanisme om de zware belasting op het elektriciteitsnet te verminderen.

MMC zal de V2G-techniek gedurende de pilot uitvoerig monitoren en is vastberaden nieuwe (zakelijke) kansen te creëren door gebruik te maken van de batterijen van elektrische auto’s.

*Transmissiesysteembeheerders (TSO’s) in Europa zijn verplicht om een bepaald aantal capaciteitsreser-ves te bewaren om plotselinge stroomverlies of -uitval op te vangen. Capaciteitsreserves worden verkre-gen via markttransacties. De aangeboden diensten variëren op basis van urgentie en de duur van de lading/ontlading.

**V2G-opladers geleverd door energiebedrijf Enel.

Mitsubishi Pajero LWB nu ook op grijs kenteken

 

De Mitsubishi Pajero is nu ook leverbaar als ‘Van’ op grijs kenteken. Deze uitvoering combineert uitzonderlijke terreinkwaliteiten met een royale standaarduitrusting en een geremd aanhangwagengewicht van maar liefst 3.500 kg. Daarmee is dit robuuste werkpaard zeer breed inzetbaar. De Mitsubishi Pajero Van is er al vanaf € 37.990,- exclusief BTW en BPM.

De Mitsubishi Pajero Van is leverbaar in twee varianten voor dezelfde prijs. Behalve de zogeheten Panel Van met een tussenschot bij de B-stijl is er ook een Side Window Van met het tussenschot bij de C-stijl en extra ruimte achter de voorstoelen. De Panel Van biedt een laadcapaciteit van 1,87 m3 en een maximale laadlengte van 167 cm. De Side Window Van komt met een inhoud van 1,4 m3 en een laadlengte van 125 cm. Het laadvermogen voor beide versies bedraagt 785 kg.

3.500 kg trekgewicht

De Mitsubishi Pajero heeft een trekgewicht (geremd) van 3.500 kg, ofwel het maximum dat met het rijbewijs B mag worden getrokken. Daarmee is de Pajero Van zeer breed inzetbaar, bijvoorbeeld voor het trekken van grote zware marktkramen, paardentrailers of bouwmaterieel, zonder dat een groot rijbewijs vereist is. De aandrijving wordt verzorgd door de krachtige 3.2 DI-D turbodiesel met 140 kW (190 pk) en 441 Nm trekkracht. De motor is standaard gekoppeld aan een slimme 5-trapsautomaat die het schakelgedrag afstemt op het rijgedrag van de bestuurder.

All Wheel Control
Dankzij het Super Select 4WD-systeem met inschakelbare differentieel-lock technologie voor het middelste en achterste differentieel en Active Stability & Traction Control (ASTC) is geen plek onbegaanbaar voor de Pajero Van. De geavanceerde techniek kiest de beste stand bij elk type ondergrond en garandeert optimale grip en stabiliteit in alle omstandigheden. De voorwielophanging met double wishbones en de multi-link achteras zorgen daarbij voor veel comfort op de Nederlandse snelwegen.

Gunstige prijsstelling
De Mitsubishi Pajero Van is bijzonder scherp geprijsd en leverbaar vanaf € 37.990,- exclusief BTW en BPM, inclusief ombouwkosten. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer climate control, cruise control, een met leder bekleed stuurwiel, elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en een audiosysteem met usb-aansluiting.