Close

055 5331899 info@autovanzeist.nl

Nieuws

Mitsubishi Motors introduceert de Space Star Libelle Edition

Speciale uitvoering in gelimiteerde oplage en tot € 1.000,- voordeel

Mitsubishi Motors introduceert de Space Star Libelle Edition. Het betreft een speciale uitvoering die is samengesteld ter ere van het 85-jarige bestaan van Libelle. De Libelle Edition wordt gekenmerkt door een rijke uitrusting met unieke details en is medio mei leverbaar bij de Mitsubishi-dealer in een gelimiteerde oplage van 85 exemplaren.

De Mitsubishi Space Star Libelle Edition is gebaseerd op het uitrustingsniveau Active met standaard airco, geïntegreerd multimedia- en navigatiesysteem met smartphone-connectie, DAB+ digitale radio en stuurwielbediening, led-achterlichten, lichtmetalen wielen en veel meer.

Veel extra’s

De Libelle Edition voegt daar nog een achteruitrijcamera, led-interieurverlichting en een pianozwarte afwerking voor de middenconsole en luchtroosters aan toe. Dat geldt ook voor instaplijsten, een middenarmsteun en een kledinghanger aan de hoofdsteun, evenals stootlijsten en een luxe mattenset met Libelle-logo’s. Daarnaast ontvangen kopers een jaarabonnement op zestien Libelle Specials.

1.0 ClearTec

Mitsubishi Motors levert de ruime vijfdeurs Space Star Libelle Edition met de 1.0 ClearTec benzinemotor. De motor is naar wens te combineren met een handbediende versnellingsbak of CVT-automaat. Tevens is er keuze uit zeven aansprekende carrosseriekleuren. De prijs van metallic of pearl lak is inbegrepen.

Voordeel

Alle extra’s van de Libelle Edition vertegenwoordigen een waarde van € 1.255,-, terwijl de meerprijs slechts € 255,- bedraagt. Afhankelijk van de gekozen carrosseriekleur bedraagt het consumentenvoordeel maximaal € 1.000,-. De Mitsubishi Space Star Libelle Edition is per direct te bestellen en kost € 16.185,-. De versie met CVT-automaat is er vanaf € 18.185,-. De Libelle Edition is ook beschikbaar via private lease voor een aantrekkelijk maandbedrag vanaf € 249,- op basis van 10.000 km per jaar en een looptijd van 48 maanden.

Wereldpremière MITSUBISHI ENGELBERG TOURER en uitrol ‘DENDO DRIVE HOUSE’ in 2019

Op de Autosalon van Genève presenteert Mitsubishi Motors Corporation (MMC) de nieuwe MITSUBISHI ENGELBERG TOURER. Het studiemodel van een volgende generatie SUV beleeft zijn wereldpremière en maakt gebruik van geavanceerde, in eigen huis ontwikkelde technologie op het gebied van elektrificatie en vierwielaandrijving.

MMC demonstreert ook het nieuwe DENDO DRIVE HOUSE (DDH) – een energie-ecosysteem waarmee eigenaren automatisch energie opwekken, opslaan en afgeven aan het huis en de auto, waarmee tevens de inzetbaarheid van elektrische voertuigen wordt vergroot. Het DDH is gebaseerd op een V2H-systeem en later dit jaar te koop bij Mitsubishi-dealers in Europa en Japan.

Lees het volledige persbericht in de bijlage

Mitsubishi Motors op Autosalon Genève 2019: wereldpremière nieuwe ENGELBERG TOURER en ASX, Europese première nieuwe L200 en demonstratie ‘Dendo Drive House’

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) staat tijdens de 89e Autosalon van Genève* in het teken van meerdere primeurs. Behalve de spectaculaire conceptcar ENGELBERG TOURER maakt ook de sterk vernieuwde ASX zijn werelddebuut, terwijl de nieuwe L200 pick-up zijn Europese première beleeft. Onder de wereldwijde slogan ‘Drive your Ambition’ demonstreert MMC ook het ‘Dendo Drive House’ die klimaatverandering helpt tegengaan en ondersteunt bij een hoge energievraag.

Het ‘Dendo Drive House’ is een energie-ecosysteem waarmee eigenaren automatisch energie opwekken, opslaan en afgeven aan het huis en de auto. Dendo betekent ‘elektrisch’ in het Japans en het totaalpakket bestaat uit zonepanelen, een bi-directioneel laadstation met Vehicle-to-Home (V2H) -technologie, een thuisaccu en een Mitsubishi PHEV.

1. MMC op de beursvloer

Tot de gepresenteerde modellen op de stand van MMC behoren de MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, de ASX voor modeljaar 2020 (in sommige landen bekend als RVR of Outlander Sport) en de Europese versie van de nieuwe L200 pick-up.

L200 1-tons pick-up (Europese versie modeljaar 2020)
De grondig vernieuwde L200 is ontworpen onder de ‘Engineered Beyond Tough’-filosofie van Mitsubishi Motors en heeft zich ontwikkeld tot Ultimate Sport Utility Truck. Tot de belangrijkste kenmerken behoren het krachtige design met de nieuwste generatie van het Dynamic Shield frontontwerp, een sterk verbeterd 4WD-systeem voor indrukwekkende terreincapaciteiten en een uitgebreide reeks geavanceerde, actieve veiligheidssystemen. De beproefde robuustheid en betrouwbaarheid bij intensief (zakelijk) gebruik wordt tevens gecombineerd met verhoogd comfort voor dagelijks gebruik (voor particulieren).

De L200 wordt geleverd met een nieuw ontwikkelde 2,2-liter turbodieselmotor, gekoppeld aan een handbediende versnellingsbak of 6-trapsautomaat. Dankzij het gebruik van een SCR-systeem met AdBlue® (Selective Catalytic Reduction) voldoet deze dieselversie aan de strenge emissienorm Euro 6d-TEMP.

2. Demonstraties

Dendo Drive House (DDH)
MMC demonstreert het Dendo Drive House in een speciaal gebouwd deel op de stand. De gehele werking wordt op een eenvoudig te begrijpen wijze aan bezoekers gedemonstreerd en toont hoe je energie- en brandstofkosten kunt verlagen, een noodstroomvoorziening biedt en een duurzame energievoorziening creëert.

Connectiviteitsdiensten
In een ander deel van de stand worden de diensten van Mitsubishi Connect gedemonstreerd, waar bezoekers kunnen ervaren hoe het Smartphone-link Display Audio (SDA) zaken als veiligheid, onderhoud en entertainment naar een hoger niveau tilt met behulp van een verbonden smartphone.

3. MMC line-up op Autosalon van Genève 2019

 

Alle informatie ten aanzien van MMC op de Autosalon van Genève 2019 is te vinden via de speciaal opgerichte website:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/

*89e Salon international de l’Automobile Genève 2019: persdagen op 5 en 6 maart, publieksdagen van 7 t/m 17 maart.

Wereldpremière vernieuwde Mitsubishi ASX op Autosalon Genève

Mitsubishi Motor Corporation (MMC) presenteert de grondig vernieuwde ASX. De compacte SUV (in sommige landen bekend als RVR of Outlander Sport) beleeft zijn wereldpremière op de 89e Autosalon van Genève1.

Sinds de lancering van de Mitsubishi ASX in 2009 zijn al ruim 1,3 miljoen exemplaren verkocht in negentig landen wereldwijd. De grootste markten zijn Noord-Amerika, Europa, Australië en China. De ASX is momenteel het derde bestverkopende model van MMC en daarmee een belangrijk onderdeel van de wereldwijde bedrijfsstrategie.

Het exterieur heeft een volledige transformatie ondergaan onder de designfilosofie ‘robust & ingenious’, een uiting van MMC’s wereldwijde slogan ‘Drive your Ambition’.

Productoverzicht

De Mitsubishi ASX is een compacte SUV, gemaakt voor de stad. Zijn veelzijdigheid maakt hem geschikt voor uiteenlopende activiteiten, van dagelijks gebruik tot het beleven van spannende avonturen. Dankzij het compacte, lichtgewicht koetswerk en de kenmerkende overzichtelijkheid van een SUV is de Mitsubishi ASX een wendbare en eenvoudig te manoeuvreren auto.

Voor de Europese markt* wordt de vernieuwde ASX geproduceerd met de 2,0-liter MIVEC2 benzinemotor, in combinatie met een handgeschakelde vijfversnellingsbak of INVECS-III3 CVT met zestraps Sport-modus, en met twee- of vierwielaandrijving.

Ook biedt de ASX extra zekerheid en veiligheid, onder meer dankzij de geavanceerde impact-absorberende RISE-carrosserie en het automatische remsysteem Forward Collision Mitigation (FCM).

Sterk vernieuwd design

  • Concept:
    Het designconcept is ‘Impact en Impuls’. De ASX oogt verfijnd en onderscheidend, terwijl de onmiskenbare, robuuste Mitsubishi-uitstraling is behouden.
  • Voorzijde:
    Het frontdesign is een evolutie van de Dynamic Shield-ontwerptaal. De hoekige, horizontale en verticale lijnen van de grille en de skidplate onder de voorbumper zorgen voor een krachtige, robuuste uitstraling. De nieuwe vormgeving omvat een langere motorkap en zorgt daarmee voor een krachtiger ogend front. De opvallende led-verlichting, met richtingaanwijzers en mistlampen op de bumperhoeken, benadrukt Mitsubishi’s merkidentiteit aan de voorzijde.
  • Achterzijde:
    De ASX is aan de achterzijde voorzien van led-verlichting (behalve de richtingaanwijzers) in een scherp design dat de breedte van de auto bestrijkt. Het geeft de SUV een krachtige, brede uitstraling die extra wordt benadrukt door de skidplate onder de achterbumper.
  • Kleuren:
    De vernieuwde ASX wordt leverbaar in de levendige, diepe carrosseriekleur ‘Red Diamond’, het sportieve en energieke ‘Sunshine Orange’ en het chique ‘Oak Brown’.

Verbeterd Smartphone-link Display Audio (SDA)

Het infotainmentsysteem Smartphone-link Display Audio (SDA) is verbeterd en biedt nu nog geavanceerdere connectiviteit.

  • Het schermformaat is vergroot van 7 naar 8 inch. Video’s die zijn opgeslagen op een USB-stick kunnen nu worden afgespeeld op het SDA-scherm4.
  • De topuitvoeringen worden uitgerust met een TomTom-navigatiesysteem5, waarbij real-time verkeersinformatie kan worden opgehaald via de internetverbinding van een aangesloten smartphone.
  • Binnenkort wordt een applicatie gelanceerd die op basis van voertuiggegevens de resterende brandstofvoorraad controleert en navigatie-instructies naar het dichtstbijzijnde tankstation biedt. Ook geeft die adviezen over de optimale onderhouds- en inspectie-intervallen.

MMC heeft een speciale website gelanceerd voor al het nieuws van Mitsubishi Motors op de Autosalon van Genève 2019:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/

1) Persdagen op 5 en 6 maart 2019, geopend voor publiek van 7 tot 17 maart. Meer informatie te vinden op www.gims.swiss.
2) Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control System.
3) Intelligent and Innovative Vehicle Electronics Control System.
4) Alleen bij stilstand.
5) Nederlandse leverancier van navigatiesystemen en verkeersinformatie.

* Het is nog niet bekend welke versies in Nederland gevoerd zullen worden.

Outlander PHEV ook onder WLTP indrukwekkend efficiënt

De vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV produceert onder de nieuwe WLTP-verbruiks- en emissietest een CO2-uitstoot van 46 g/km. Dat is 5 gram meer dan volgens de oude NEDC-methode. Dit betekent dat de Outlander PHEV, mede dankzij de ingrijpende aanpassingen, nagenoeg geen hinder ondervindt van de nieuwe meetmethode.

De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV is een van de eerste plug-in hybrides waarbij het brandstofverbruik en de CO2-emissie gemeten is volgens de nieuwe Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Deze meer op de praktijk gerichte verbruikstest vervangt de NEDC-test die al in 1992 geïntroduceerd werd.

Dichterbij de realiteit

De nieuwe meting is ontworpen om de officieel vastgestelde verbruiks- en uitstootcijfers dichterbij de realiteit te brengen. Bij veel conventionele benzine- en dieselvoertuigen leidt de WLTP-meting tot substantieel hogere CO2-waarden en dus hogere prijzen, aangezien de BPM (belasting van personenauto’s en motorrijwielen) grotendeels bepaald wordt door de hoogte van de CO2-uitstoot.

Scherpe prijzen, halftarief MRB

Mede dankzij de beperkte uitstoot blijft de bestverkochte plug-in hybride van Europa onveranderd scherp geprijsd; rijklaar vanaf € 35.990,-. En omdat de CO2-uitstoot onder de 50 g/km blijft, komt de Outlander PHEV onveranderd in aanmerking voor het halftarief voor de motorrijtuigenbelasting. Dat betekent dat PHEV-rijders slechts de helft betalen ten opzichte van conventionele benzine- en dieselauto’s in dezelfde gewichtsklasse.

PHEV-aandrijflijn 2.0

De grondig vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV heeft zijn indrukwekkend lage WLTP-waarde te danken aan de volledig nieuwe aandrijflijn. Die bestaat onder meer uit een Atkinson 2,4 liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride is ontworpen. Tevens is het vermogen van zowel de generator als de accu met 10% verhoogd, terwijl de capaciteit van de aandrijfaccu met 15% is toegenomen. Het vermogen van de achterste elektromotor is daarnaast met 10 kW verhoogd.

Het Main Battery Warming System zorgt voor maximale EV-prestaties onder alle omstandigheden door de aandrijfaccu met warme lucht op de optimale temperatuur te houden, zowel tijdens opladen als rijden en bij buitentemperaturen tot -40° Celsius. Alle verbeteringen resulteren in een elektrische actieradius van 45 km volgens WLTP. Ter vergelijk: dat is 54 km volgens NEDC2.0. Zijn voorganger kwam tot 54 km volgens de oude NEDC-meting. De maximale puur elektrische snelheid is voor de nieuwste versie van de Outlander PHEV verhoogd tot 135 km/u.

Sportieve uitstraling voor Mitsubishi Eclipse Cross Intense S

Amstelveen, 4 september 2018 – De Mitsubishi Eclipse Cross is tijdelijk leverbaar als exclusieve Intense S. Deze versie combineert een extra sportieve uitstraling met een luxer interieur én een aanzienlijk klantvoordeel.

Met zijn scherpe lijnen, coupé-achtige daklijn en krachtig frontdesign komt de Mitsubishi Eclipse Cross standaard al behoorlijk sportief voor de dag. De exclusieve Intense S-uitvoering versterkt dat beeld met een aantal sportieve extra’s.

Lichtmetalen 18-inch wielen, bumperhoekskirts en zijskirts met rode accenten geven de Eclipse Cross Intense S een extra sportieve uitstraling. Na het openen van het portier springen direct de instaplijsten, sportpedalen en speciale vloermatten in het oog. Daarnaast behoren parkeersensoren, head-up display en dual-zone climate control tot de riante standaarduitrusting.

Bovenop alle genoemde extra’s is de Eclipse Cross Intense S ook nog uitgevoerd met bijzonder fraaie synthetisch lederen bekleding met rode stiknaden en verwarmbare voorstoelen. Bovendien wordt deze versie standaard en zonder meerprijs geleverd met metallic lak. De klant heeft keuze uit de carrosseriekleuren Silky White, Sterling Silver, Titanium Grey, Amethyst Black en Orient Red.

De Eclipse Cross Intense S staat vanaf half september in de Mitsubishi-showroom. De prijzen beginnen bij 34.490 euro voor de versie met handgeschakelde versnellingsbak. De 120 kW (163 pk) sterke 1.5 DI-T benzinemotor is ook leverbaar in combinatie met een CVT-transmissie met 8-traps sportmodus vanaf 36.490 euro.

Gratis laden met nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV

Kopers van de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV kunnen tot eind 2019 gratis laden. In samenwerking met NewMotion, Europa’s grootste aanbieder van laadoplossingen, biedt Mitsubishi Motors Nederland van 1 september 2018 tot 1 mei 2019 bij de Outlander PHEV een laadpas waarmee tot eind 2019 gratis geladen kan worden. Het voordeel kan, afhankelijk van het aantal elektrisch gereden kilometers, oplopen tot € 1.400,-. De nieuwe Outlander PHEV is leverbaar vanaf € 35.990,-.

Mitsubishi Motors Nederland en NewMotion maken door deze samenwerking het rijden met de nieuwe Outlander PHEV heel aantrekkelijk. De bestverkochte plug-in hybride van Europa presteert beter door een compleet nieuwe aandrijflijn, waardoor nog meer kilometers volledig elektrisch en emissievrij zijn af te leggen. Door deze actie kan dit tot eind 2019 ook nog eens op gratis stroom. De kosten per kilometer van de toch al efficiënte Outlander PHEV worden hierdoor nog lager. Kopers van de nieuwe Outlander PHEV hebben ook de mogelijkheid om in plaats van de laadpas te kiezen voor de installatie van een NewMotion Home Standard (thuis) laadpunt ter waarde van € 1.199,- inclusief een half jaar New Motion SmartServices. Met deze innovatieve lader kan zes keer sneller worden opgeladen dan via een regulier stopcontact.

Ingrijpend gewijzigd

Sinds de marktintroductie in 2013 is de Mitsubishi Outlander PHEV nog niet eerder zo ingrijpend gewijzigd als voor modeljaar 2019. Qua uiterlijk onderscheidt de nieuwste versie zich met zijn nieuw ontworpen grille, bi-led koplampen, led-mistlampen, lichtmetalen 18” spaakvelgen, achterspoiler en nieuwe skidplates aan de voor- en achterzijde. Het interieur is verder verfraaid met nieuwe voorstoelen die meer zijdelingse steun bieden en gecapitonneerde lederen bekleding in de luxere uitvoeringen Instyle en S-Edition.

Tot 55 km volledig elektrisch

De Mitsubishi Outlander PHEV is voorzien van een nieuwe aandrijflijn met een nieuwe Atkinson 2,4-liter benzinemotor die specifiek voor toepassing in een plug-in hybride auto is ontworpen. Het vermogen van de generator en accu zijn met 10% verhoogd en de capaciteit van de aandrijfaccu is met 15% toegenomen. Tevens is het vermogen van de achterste elektromotor met 10 kW verhoogd. Alle verbeteringen resulteren in een nog soepelere rijbeleving en een grotere elektrische actieradius van 55 kilometer volgens NEDC 2.0, en 43,2 km volgens de nieuwe WLTP-meetmethode. Tegelijkertijd is de maximale elektrische snelheid verhoogd tot 135 km/u. En dankzij de EV-priority modus kan de bestuurder zelf kiezen om het inschakelen van de verbrandingsmotor (bij voldoende accucapaciteit) nagenoeg te voorkomen.

Vanaf € 35.990,-

Ondanks alle verbeteringen is de vanafprijs van de Mitsubishi Outlander PHEV ongewijzigd scherp. De Pure is leverbaar vanaf € 35.990,- en standaard voorzien van onder meer Super-All Wheel Control (S-AWC), dual-zone climate control, lichtmetalen velgen, SDA-multimediasysteem met touchscreen, led-dagrijverlichting, zeven airbags en Active Stability en Traction Control.

All-in rijklaar prijzen

Pure € 35.990,-
Intense € 38.990,-
Intense+ € 42.490,-
Instyle € 46.990,-
S-Edition € 50.990,-

 

Sterk vernieuwde Mitsubishi ASX

 

De Mitsubishi ASX is voor modeljaar 2018 op allerlei punten gewijzigd. Aanpassingen van het in- en exterieur en uitbreiding van de technologie maken de compacte SUV nog aantrekkelijker. De prijzen beginnen bij € 21.490,- all-in rijklaar *.

De uitstraling van de Mitsubishi ASX – waarvan sinds de lancering in 2010 wereldwijd al ruim 1,2 miljoen exemplaren zijn verkocht – werd vorig jaar versterkt met de introductie van de Dynamic Shield-grille. Nu oogt de ASX nog assertiever dankzij de slanke chroomstrip tussen de koplampen en de nieuw ontworpen LED-dagrijverlichting in de voorbumper (m.u.v. ASX Entry).

De achterzijde wordt gekenmerkt door de nieuw ontworpen bumper en verchroomde strip boven de kentekenplaat. Tevens is de Mitsubishi ASX voor modeljaar 2018 leverbaar in de nieuwe, attractieve exterieurkleur ‘Sterling Silver’ die nog krachtiger en helderder op het netvlies ligt dan de kleur ‘Cool Silver’ die is vervangen.

‘Soft touch’ materialen
De kwaliteitsbeleving in het interieur is verder verhoogd dankzij de toepassing van nieuwe ‘soft touch’ materialen rond de versnellingspook en voor de kniebeschermers aan weerszijden van de console met contrasterend stiksel. De nieuwe armsteun en bekerhouders in de middenconsole zorgen voor extra comfort. Verder zijn alle uitvoeringen (m.u.v. ASX Entry) voorzien van verbeterde geluidsisolatie.

Smartphone Link Display Audio (SDA)
Met ingang van modeljaar 2018 zijn de uitvoeringen Connect Pro en Instyle standaard uitgerust met het nieuwe Smartphone Link Display Audio (SDA). Dit infotainmentsysteem met een kraakhelder 7-inch touchscreen is voorzien van onder meer Apple CarPlay, dat direct geactiveerd wordt als een iPhone 5 (of hoger) via USB gekoppeld wordt. Zodra de app van Android Auto beschikbaar wordt gemaakt door Google voor Nederland, werkt SDA ook voor Android-smartphones.

Instyle
De uitrusting van de meest luxe uitvoering Instyle is verder uitgebreid met nieuwe ‘ComfortTec’ synthetisch lederen stoelbekleding met rugleuning en zitvlak in suède-feel bekleding. De stoelen zijn afgewerkt met rood stikwerk, terwijl de deurpanelen zijn voorzien van lederen bekleding en zilveren decoratiepanelen. Verder is de veiligheidsuitrusting verreikt met Forward Collision Mitigation (FCM) en Lane Departure Warning (LDW).

Verscherpt aanbod
Het aanbod van de Mitsubishi ASX is voor modeljaar 2018 zowel vereenvoudigd als verscherpt. De uitvoeringen Intense en Intense+ zijn komen te vervallen. De uitvoeringen Entry (€ 21.490,-)*, Bright+ (€ 23.990,-)* en Instyle (€ 29.490,-)* zijn scherper geprijsd dan voorheen. De all-in rijklaarprijs van de Connect Pro is (€ 26.490,-)* Tevens is de ASX in Nederland niet meer beschikbaar met dieselmotor, maar uitsluitend leverbaar met de 1.6 Cleartec benzinemotor en handgeschakelde transmissie.

* Alle genoemde prijzen in dit bericht gelden vanaf 1 januari 2018.

Mitsubishi Eclipse Cross scoort vijf sterren bij Euro NCAP-crashtest

 

De Mitsubishi Eclipse Cross heeft bij de Euro NCAP-crashtests de maximumscore van vijf sterren in de wacht gesleept. De nieuwe, coupé-achtige SUV behaalde daarbij uitstekende resultaten op alle onderdelen.


Met veiligheid als een van zijn sterkste punten, behaalde de Mitsubishi Eclipse Cross een score van 97 procent voor bescherming van volwassen inzittenden en 80 procent voor voetgangersbescherming in het compacte SUV-segment.

Ook het Forward Collision Mitigation-systeem bewijst zijn waarde. In de crashtest van Euro NCAP wist de Eclipse Cross in alle scenario’s en bij elke snelheid een aanrijding te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

In veel van de tests die Euro NCAP uitvoerde, scoorde de Mitsubishi Eclipse Cross het maximaal aantal haalbare punten. Daarmee bereikte het nieuwe model de koppositie in zijn klasse en een waardering van vijf sterren voor veiligheid.

Nieuwe generatie Mitsubishi’s
De Eclipse Cross is de eerste van de nieuwe generatie modellen van Mitsubishi Motors. De compacte SUV combineert scherpe lijnen met de uitgebreide expertise van Mitsubishi Motors op het gebied van SUV’s en vierwielaandrijving.

Op 3 oktober jl. kwam de export van de Mitsubishi Eclipse Cross naar Europa op gang. Het model komt in tachtig landen op de markt, inclusief Australië, Japan en Noord-Amerika. Nog in het huidige fiscale jaar – eindigend op 30 maart 2018 – verwacht Mitsubishi zo’n 50.000 exemplaren te exporteren.

Kijk op https://eclipsecross.mitsubishi-motors.nl/ voor meer informatie over de Mitsubishi Eclipse Cross.

Mitsubishi Motors presenteert e-EVOLUTION CONCEPT

 

 

De nieuwe MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT is een technisch vooruitstrevend studiemodel dat de strategische koerswijziging van het merk inluidt. In de nieuwe strategie ligt de focus op de kracht van SUV’s en EV’s en de mogelijkheid om nieuwe systemen te integreren voor een ongekende ‘connected’ mobiliteitservaring.

Onder de noemer ‘Drive your Ambition’ breidt MMC zijn klantenbestand verder uit door de reputatie op het gebied van rijprestaties en baanbrekende SUV’s en crossovers te versterken. Als eerste stap voor elektrische auto’s voert MMC het ontwikkelingstempo van EV’s verder op. Ook wordt de lat hoog gelegd door de introductie van geïntegreerde kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI), connectiviteit en ‘in the cloud’-systemen.

‘Robust & Ingenious’: de designfilosofie van Mitsubishi Motors
Mitsubishi Motors introduceert de designfilosofie: ‘Robust & Ingenious’. “Wij streven ernaar om voertuigen te leveren die aan de wensen van onze klanten voldoen door middel van buitengewoon design, gecombineerd met de kracht, authenticiteit en zorgvuldig overwogen functionaliteit waar Mitsubishi Motors bekend om staat”, aldus Tsunehiro Kunimoto, MMC Head of Global Design.

‘Robust & Ingenious’, de designtaal van de Mitsubishi e-EVOLUTION CONCEPT, wordt gekenmerkt door veelzijdigheid. Toekomstige modellen zijn te typeren als oprecht, stoer en functioneel, maar ook als slim, vindingrijk en technologisch geavanceerd.

Het design van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT
MMC heeft een rijke historie. Denk aan Mitsubishi Motors en je denkt aan uitmuntende off-road-prestaties en superieure 4WD-aandrijving. De MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT tilt deze eigenschappen naar een nog hoger niveau. Het design benadrukt het immense gripniveau en de wendbaarheid van een high-performance cross-country tourer.

Het frontdesign is een moderne interpretatie van Mitsubishi’s ‘Dynamic Shield’-familiegezicht. De zwarte grille is weggewerkt achter glas en een subtiele hint naar de high-performance elektrische aandrijving van het voertuig. Achter glas zijn ook camera’s en sensoren weggewerkt, subtiel geaccentueerd met blauwe sierlijnen. Grote luchtinlaten onder de koplampen sturen koellucht naar de elektrische remklauwen. Extra luchtinlaten die in de C-stijl zijn weggewerkt en de lucht perfect begeleiden richting de achterbumper dragen bij aan de uitstekende aerodynamica het studiemodel.

De opvallend vlakke voorruit en korte overhangen geven de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT een uniek zijaanzicht die voor de komst van elektrische aandrijving ondenkbaar was. De grote bodemvrijheid, korte overhangen, brede schouders en smalle heupen stralen wendbaarheid en souplesse uit. De forse banden op de uiterste hoeken van de auto creëren een krachtige 4WD-uitstraling. De stijlvol vormgegeven dakrails dragen bij aan de avontuurlijke uitstraling.

De grote, hexagonale vorm aan de achterzijde van het studiemodel is geïnspireerd op het design van de reservebandcover van een onvervalste SUV: de legendarische Mitsubishi Pajero, een icoon op het gebied van off-road rijden en een van de meest iconische hoofdstukken in Mitsubishi’s rijke verleden.

De cockpit van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT laat zien dat de designers de vrijheid hadden om buiten de gebaande paden te treden. Het studiemodel maakt gebruik van drie krachtige elektromotoren. Door de afwezigheid van een grote conventionele verbrandingsmotor onder de motorkap konden de designers een uitzonderlijk ruime cockpit ontwerpen. Het instrumentenpaneel lijkt te ‘zweven’ voor de bestuurder en adopteert Mitsubishi’s typische horizontale styling, met de focus op informatie boven de as met alle besturingselementen daaronder. Het horizontale instrumentenpaneel maakt het eenvoudiger om informatie over het voertuig waar te nemen tijdens het rijden – vorm volgt functie op de weg.

Een groot flatscreen strekt zich uit over de gehele breedte van het dashboard. Het beeldscherm toont de weerssituatie, navigatie-instructies en handige tips. Het scherm wordt geflankeerd door twee kleinere schermen waarop beelden van de voor- en achtercamera’s worden weergegeven. Door forse glasoppervlakken ontstaat een nagenoeg 360-graden zicht rond de auto, waardoor de bestuurder en passagiers meer het gevoel hebben in een straaljager dan in een auto te zitten.

De technologie van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

  • EV-systeem: De MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT maakt gebruik van koppelrijke en krachtige elektromotoren, die worden gevoed door een batterijsysteem van hoge capaciteit. Het aandrijfsysteem staat garant voor soepele, krachtige en alerte rijprestaties waarmee EV’s zich nadrukkelijk onderscheiden van voertuigen met een verbrandingsmotor. Tevens is de batterij onder de vloer in het midden van het voertuig gemonteerd, waardoor een laag zwaartepunt ontstaat voor een ongekende stabiliteit.
  • 4WD-systeem: Voor ongekende rijprestaties bestaat het Triple Motor 4WD System uit één elektromotor die de voorwielen aandrijft en een nieuw Dual Motor AYC-aandrijfsysteem (Active Yaw Control) dat twee elektromotoren via een elektronisch aangestuurde torque-vectoring AYC-unit aan elkaar koppelt. Dit alles is geïntegreerd in het unieke S-AWC-voertuigdynamiekcontrolesysteem (Super All-Wheel Control). Het systeem bevordert de bocht- en tractieprestaties.
    De zeer responsieve en uitstekend doseerbare remmen van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT controleren de aandrijfkrachten nauwkeurig met behulp van elektrische remklauwen. Deze vervangen conventionele hydraulische remklauwen. De effecten van het systeem zijn direct merkbaar, zelfs bij lagere snelheden als de G-krachten nog beperkt zijn. Of er nu gereden wordt in de stad of op een weg met uitdagende bochten, het elektrische model biedt altijd optimale controle.
  • AI-systeem: Het brein van de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT is een Artificial Intelligence (AI) systeem dat de bestuurder assisteert. Verschillende sensoren zorgen ervoor dat het AI-systeem continu de weg- en verkeersomstandigheden monitort, evenals de input van de bestuurder. Het systeem ondersteunt alle type rijders, van beginners tot ervaren en sportieve rijders. Door het besturen van het voertuig makkelijker en veiliger te maken, tilt het systeem de rijbeleving naar een compleet nieuw niveau. Het AI-systeem beschikt over een speciale coaching-functie. Na opbouw van een profiel over de rijkwaliteiten van de bestuurder stelt het systeem een trainingsprogramma samen. De rijder krijgt vervolgens advies via spraak en een groot dashboarddisplay. Het resultaat is dat iedereen, ongeacht de rijervaring, zich snel thuis voelt in een voertuig dat zich gedraagt zoals de bestuurder wenst én verwacht – met als resultaat meer rijplezier.

Al het nieuws van Mitsubishi Motors rondom de Tokyo Motor Show is te vinden via:
www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017.